دریافت آخرین مطالب در ایمیل شما!

لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید:

آموزش وردپرس
خانه / مجله معماری / طراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیک

طراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیک

طراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیک

آدرس پروژه: مجتمع سام سنتر، تهران
معماران مسئول: یاسر کریمیان، اشکان باقری اقدم
تاریخ: ۱۳۹۲
مساحت: ۷۲ متر مربع
پروژه در بویتک مال سام و در منطقه فرشته تهران واقع شده است. فضایی کاملا لوکس و ارایه دهنده کالای لوکس. خواست کارفرما فضایی کاملا متفاوت و شاخص بود. در مورد فرم و حس فضا، با توجه به حضور برندهای درجه یک خارجی و همچنین مخاطبین خاص و جوان، ایده حس فضا این بود که بین معماری و مد (Fashion) قرار گیرد. مساله مد، بویژه در سطح لوکس، نمود بیش از حد، ایجاد تفاوت، ارایه حس نامتعارف، اگزوتیک و یا اکستریم به مخاطب است. این اتفاق معمولا بواسطه استفاده از رنگ، متریال یا فرم و یا ترکیبی از آنها انجام می گیرد. در نتیجه ما به دنبال ساختارهایی بودیم که این ویژگیها را تاکید کنند.

طراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیک
هندسه، خصوصا در عصر معاصر، وجه اشتراکی نسبتا شاخص بین مد و معماری است. مد معاصر از هندسه برای نوآوری استفاده و خود را به مجسمه و معماری نزدیک می کند. چین لباس به سطوح تبدیل شده و تنواره ای متحرک را شکل می دهد. تصویر ما از محصول معماری، تنواره ای منسجم از سطوح تا خورده بود، به نوعی حسی جامد بین معماری و مد. درنتیجه سطوح تاخورده یا(fold) به عنوان ادبیات فرمی انتخاب شد و ترکیب زمینه سفید مات و ورق استیل با روکش برنج خش دار طلایی، رنگ و کیفیتی کاملا اکستریم و نادر، حس زرق و برق مد و نامتعارف بودن را تاکید کرد.
طراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیک

ارتفاع فروشگاه این اجازه را می داد که تا ۵ متر و ۸۰ سانت از فضا استفاده شود و این هم به لحاظ تناسباتی (نزدیک شدن فضای خالی کلی به مکعب) مناسب بود و هم امکان استفاده از نیم طبقه در آینده. از طرفی برای مخاطبی که از طبقه همکف وارد مجموعه می شد گیرایی بیشتری ایجاد می نمود. فضای پیرامونی در اختیار نمایش ۸۰۰ محصول قرار گرفت و تقسیم بندی فضایی به همراه فرم و متریال به نحوی انجام شد که امکان تشخیص کالای عادی و لوکس در نگاه اول میسر شود. از طرف دیگر، سعی کردیم خراشهای ایجاد شده در کنجها و سقف به نحوی باشد که باعث حرکت چشم مخاطب در فضا شود. در قسمت استند ها، با توجه به اینکه کار فرما خواسته بود که محصول روی شلف نمایش داده شود، برای هماهنگی بین بخش پایین و جداره های بالا از بافتی سه بعدی استفاده شد که بدون اتصال بین شلفها قرار می گیرند و همچنین امکان تغییر ماهیت فضا را بوسیله تغییر رنگ، نصب لیبل تخفیف و یا معرفی و شاخص کردن یک کالای خاص را فراهم کنند.

طراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیکطراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیکطراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیکطراحی داخلی فروشگاه عینک سام اپتیک

همچنین ببینید

طراحی داخلی شهر کتاب و خلق یک فضای ماورایی در چین

این کتاب فروشی واقع در جنوب غربی چین و توسط گروه ایکس طراحی شده که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*